در حال بارگذاری ...
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ و نقل توسعه می‌یابد

    طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل دریایی ، هوایی و ریلی گفت‌وگو کرد .

    دیدار ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا و هیات همراه با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد : امروز فرصتی شد که با وزیر حمل و نقل کوبا جلسه خوبی برگزار شود که موضوعات اصلی مورد توافق طرفین در دو بخش دریایی و هوایی در این جلسه مورد مذاکره قرار گرفت . طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است .

    وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست‌های وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی گفت : طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند .

    بذرپاش افزود : در این جلسه مقرر شد ، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری کشورمان بهره‌مند شوند .

    وی با اشاره به درخواست های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما گفت : مقرر شد ، نیازمندی های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود .

    وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد .

    بذرپاش در این نشست ، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد .

    وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن ، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت : مقرر شد ، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند ، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند .

    وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد : کشور کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است .

    ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت : توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند .




    مطالب مرتبط

    استان‌هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های استان ، نسبت به رفع این نقاط حادثه‌خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت‌گرفته را به‌صورت مستمر ارائه دهند .

    |

    توسعه فعالیت‌های بندری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در بنادر ایران یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود. موضوع دیگر تسهیل فرآیندهای بانکی بود که یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تجارت و خواسته تجار ایرانی از امارات است که تبادلات مالی بانکی تسهیل شود و قول‌های ...

    |

    زیرساخت‌های فرایند تجارت مانند حمل‌ونقل و تشریفات گمرکی موضوعی است که تجار را درگیر کرده و به‌رغم اقدامات قابل توجهی که صورت گرفته و تجارت بین دو کشور را به ۲۷ میلیارد دلار رسانده، ضرورت اتخاذ تصمیماتی شجاعانه و سازنده در این زمینه احساس می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ با حضور مهرداد بذرپاش‌ وزیر راه و شهرسازی ، خلبان محمدرضا اشرف ، محمدعلی رضایی و خلبان ابوذر شیرودی به عنوان اعضای‌ ...

    |

    در روز هفتم اردیبهشت ، که در تقویم ملّی کشور مزین به" ایمنی حمل‌ونقل" است ، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تبریک به تمامی جهادگران این عرصه در بخش های مختلف امدادی ، خدماتی و حمل‌ونقلی ، از همه عزیزان تقدیر و تشکر نموده و از خداوند منان ، سلامتی و استمرار توفیقات شما را در خدمت ...

    |

    نظرات کاربران