در حال بارگذاری ...
  • فعال سازی ایستگاه باری کرمانشاه و حمل بارهای ریل پسند در سال ۱۴۰۳

    استفاده از حمل‌ونقل ریلی به‌منظور حمل‌ونقل بار در مسافت‌های زیاد به دلیل مزایایی چون ظرفیت بالا ، مصرف انرژی و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی کم ، نرخ کرایه مناسب و ایمنی بالا ، نسبت به سایر وسیله‌های حمل‌ونقل قابل‌توجیه است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک از فعال‌سازی ایستگاه باری کرمانشاه و حمل بارهای ریل پسند در سال ۱۴۰۳ خبر داد .

    سعید ترکی گفت : در راستای جابه‌جایی و حمل کالاهای اساسی و راهبردی و بهره‌گیری از پتانسیل ایستگاه‌های محور غرب ، بارگیری گندم از ایستگاه باری کرمانشاه به مقاصد نواحی تهران ، جنوب شرق ، مشهد ، کرمان و شمال ۱ و کانتینر به مقصد بندرعباس در سال ۱۴۰۳ با ۱۹۰ واگن و تناژ ۹۰۰۰ تن آغاز شده است .

    وی افزود : با توجه‌ به این موضوع که شاخص حمل در راه‌آهن تن-کیلومتر است ، بارگیری گندم و کانتینر به افزایش شاخص تن-کیلومتر عملیاتی در محور غرب منجر شده و این بارگیری در سال جدید به طور مستمر ادامه خواهد یافت .

    ترکی تأکید کرد : یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راه‌آهن ، حمایت از صنایع تولیدی است و راه‌آهن منطقه اراک نیز با تمام صاحبان و متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی خود جهت انتقال بار از جاده به روی ریل و ارسال آن به مقاصد مختلف آماده گفتگو است .

    وی یادآور شد : صاحبان بار و واحدهای تولیدی می‌توانند با انتقال بار خود از جاده به ریل سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک جاده‌ای ایفا کنند و همچنین با توجه‌ به کاهش چشمگیر مصرف سوخت نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای به کاهش آلودگی هوا کمک کنند .

    مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک با تأکید بر ضرورت انتقال بار از جاده به ریل گفت : استفاده از حمل‌ونقل ریلی به‌منظور حمل‌ونقل بار در مسافت‌های زیاد به دلیل مزایایی چون ظرفیت بالا ، مصرف انرژی و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی کم ، نرخ کرایه مناسب و ایمنی بالا ، نسبت به سایر وسیله‌های حمل‌ونقل قابل‌ توجیه است .




    نظرات کاربران